Dlaczego warto mieć trenera personalnego?

W dobie niezliczonych kanałów fitness na Youtube, tanich karnetów fitness na zajęcia grupowe i siłownię, opłacalnej karty sport oraz zachęcającej pogody do biegania wiosną i latem trener personalny wydaje się być zbędny.

Warto jednak wiedzieć, kiedy i dlaczego warto mieć trenera personalnego - nie wszystko jak Zosie Samosie zrobimy na własną rękę.

Trener personalny pomoże Ci zdobyć cel

Regularne chodzenie do trenera personalnego to nie jest mały wydatek, dlatego też korzystają z jego usług przede wszystkim osoby, które w fitnessie mają ściśle określony cel. Może być nim stracenie co najmniej kilkudziesięciu kilogramów, przebiegnięcie maratonu lub bezproblemowe podnoszenie określonych ciężarów podczas ćwiczeń siłowych.

Po pierwsze - od trenera personalnego otrzymasz plan dopasowany do Twojego celu, obecnych możliwości i zdrowia. Po drugie - płacisz, więc głupio będzie Ci odpuścić. Po trzecie - trener dopilnuje poprawnej techniki wykonywanych ćwiczeń, dlatego przy dużych ciężarach zminimalizujesz ryzyko kontuzji.

Trener personalny nie pozwoli Ci odpuścić

Oczywiście ćwiczenie z domu z filmikami umieszczonymi na Youtube nie jest wcale gorszym treningiem niż ten na zajęciach grupowych fitness czy na siłowni, ale choćby nie wiadomo jak motywująca była instruktorka, nie zwróci się do Ciebie personalnie i nie zmotywuje Cię głośno do wykonania ostatnich 10 powtórzeń.

Trener personalny czuwa nad Twoimi postępami, regularnie modyfikując Twój plan treningowy tak, aby Twoje ciało nieustannie się rozwijało i wzmacniało. Tym samym pod jego czujnym okiem dajesz z siebie wszystko - tym bardziej, jeżeli przypomina Ci, co i dlaczego chcecie osiągnąć na indywidualnych treningach, a po zakończeniu - słusznie chwali.


Trener personalny ułoży Ci indywidualny trening

Dzięki indywidualnemu treningowi Twoje ćwiczenia będą idealnie do Ciebie dopasowane. Trener personalny dobierze dla Ciebie ćwiczenia, biorąc pod uwagę Twój stan zdrowia, obecne predyspozycje, krótkofalowe i długofalowe cele.


Ułoży trening tak, aby skupiał się np. albo na odchudzaniu, albo budowaniu masy mięśniowej - i nie zapomni o wzmacnianiu. Podczas samodzielnych ćwiczeń trudno o właściwy balans, zwłaszcza kiedy każda instruktorka fitness na Youtube ma swój styl ćwiczeń i ulubione zestawy. Które wybrać? Dlaczego te? Czy taki przysiad jest lepszy od tego? Na takie pytania odpowie Ci jednoznacznie właśnie trener personalny! 

Komentarze

Popularne posty